Gebruik van een multi-frequentie achteruitrijalarm

Terug naar het overzicht

Gebruik van een multi-frequentie achteruitrijalarm
Techniektype
BBT (van geval tot geval)
Wanneer is dit BBT?

De maatregel is BBT afhankelijk van specifieke situatie, rekening houdend met hindercriteria (geluidsniveau en trillingsfrequentie, tijdstip activiteit, hindergevoeligheid receptoren, duur van de werken, afstand van de bouw- of sloopactiviteit tot dichtstbijzijnde hindergevoelige receptor), zoals beschreven in hoofdstuk 5.2.

Het geluidsbeperkende effect is vooral belangrijk voor plaatsen waar het achteruitrijalarm een belangrijke geluidsbron vormt in geluidshindergevoelige omgevingen (nabijheid gevoelige receptoren). Op afgelegen plaatsen is een aangepast en/of multi-frequentie achteruitrijalarm minder nuttig.

Studie BBT-studie geluids- en trillingshinder van bouw- en sloopactiviteiten
Studietype
Vlaamse BBT
Laatste herziening Vlaamse BBT-studie augustus 2021
Referenties in Vlaamse BBT-studie
Milieuaspecten
Sectoren