Gebruik van een multi-frequentie achteruitrijalarm | |
Techniektype | BBT (van geval tot geval) |
Wanneer is dit BBT? |
De maatregel is BBT afhankelijk van specifieke situatie, rekening houdend met hindercriteria (geluidsniveau en trillingsfrequentie, tijdstip activiteit, hindergevoeligheid receptoren, duur van de werken, afstand van de bouw- of sloopactiviteit tot dichtstbijzijnde hindergevoelige receptor), zoals beschreven in hoofdstuk 5.2. Het geluidsbeperkende effect is vooral belangrijk voor plaatsen waar het achteruitrijalarm een belangrijke geluidsbron vormt in geluidshindergevoelige omgevingen (nabijheid gevoelige receptoren). Op afgelegen plaatsen is een aangepast en/of multi-frequentie achteruitrijalarm minder nuttig. |
Studie | BBT-studie geluids- en trillingshinder van bouw- en sloopactiviteiten |
Studietype | Vlaamse BBT |
Laatste herziening Vlaamse BBT-studie | augustus 2021 |
Referenties in Vlaamse BBT-studie | |
Milieuaspecten | |
Sectoren |
Gebruik van een multi-frequentie achteruitrijalarm
PERMALINK
https://emis.vito.be/nl/node/98255