08/06/2010

Retailsector kan niet meer zonder MVO

Terug naar artikeloverzicht

Een bedrijf dat niet duurzaam onderneemt, zet zijn toekomst op het spel. Afwachten is niet meer aan de orde voor bedrijven die aan consumenten verkopen.

Tot die conclusie komt Ernst & Young in Nederland na een consumentenonderzoek en interviews met bestuurders van tien topbedrijven in de Retail & Consumer Products sector over duurzaamheid.

Maar tegelijk constateert het internationale adviesbedrijf dat duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen nog maar bij een kleine groep bedrijven in de genen zit.

Ook de consument heeft de omslag nog niet gemaakt. De helft van de consumenten verstaat onder duurzaamheid ‘degelijk en van goede kwaliteit‘ en legt geen link met milieu, energie, natuur en recycling.

Rond de studie werd het gelijknamige congres ‘Duurzaamheid in de Aanbieding’georganiseerd.

Meer info :

Studierapport Duurzaamheid in de Aanbieding (pdf – 60 blz.)

Verslag over het congres Duurzaamheid in de Aanbieding

Bron : MVO Vlaanderen