06/12/2006

De Vlaamse Infolijn wordt 1700

Terug naar artikeloverzicht

De Vlaamse Infolijn heeft vanaf vandaag een nieuw gratis nummer en tegelijkertijd ook een nieuwe naam: 1700. Daarmee is ze de eerste overheidsdienst in Belgi met een verkort nummer.

Gemakkelijk te onthouden nummer

Ook al stijgt het aantal oproepen naar de Vlaamse Infolijn elk jaar, toch blijkt dat veel mensen het nummer niet kennen. Met een eenvoudig nummer van slechts 4 cijfers, zou dat geen probleem meer mogen stellen. Om de communicatie over de dienst zo eenvoudig mogelijk te houden, werd geopteerd om ook de naam Vlaamse Infolijn niet meer te gebruiken.

Dienstverlening voortdurend verbeteren

De dienstverlening van het unieke informatieloket blijft voorlopig dezelfde. De Vlaamse Infolijn voorziet al meer dan 7 jaar een gratis loket voor eenduidige, correcte en toegankelijke overheidsinformatie. Men kan er terecht voor alle mogelijke vragen aan de overheid, van informatie over studietoelagen, over subsidies voor energiebesparende maatregelen en economische steunmaatregelen voor bedrijven, tot de contactgegevens van overheids- en andere nuttige diensten. Dit blijft ook onder de nieuwe naam 1700 de kerntaak van deze dienst.

Naar een uniek loket

Op langere termijn is het de bedoeling om ook andere infolijnen van Vlaamse overheid onder het nummer 1700 te brengen. Zo moet men slechts n loket voor overheidsinformatie kennen.

Vernieuwde website www.vlaanderen.be

Ook de website www.vlaanderen.be onderging een transformatie. Na een grondige gebruikersonderzoek kreeg deze website niet enkel een vernieuwde layout, maar werd ook inhoudelijk grondig herwerkt. Naast de vele actuele links naar informatie en onlinediensten, is er meer aandacht voor campagnes van de Vlaamse overheid, de veelgestelde vragen aan de Vlaamse Infolijn en vindt u er een overzicht van premies en subsidies. Zo wordt de website een gebruiksvriendelijke toegangspoort tot de diensten van de Vlaamse overheid.

Bron : Persmededeling van de Vlaamse Overheid